Hulp op afstand afspraak voorbereiden

U gaat beginnen met een “Hulp op Afstand”-afspraak. Dat betekent dat onze student u “Op Afstand” gaat helpen, alsof hij naast u zit: onze student logt daarvoor in op uw computer, en kan dan uw scherm zien en uw muis besturen.

U moet daarom een programma openen, zodat wij kunnen inloggen. Wij leggen u uit hoe het werkt:

  • Ons programma heet “AnyDesk”. Dat is een klein, snel programma, met uitstekende beveiliging. Dat was voor ons een belangrijke reden om voor AnyDesk te kiezen.
  • U kunt hieronder op de groene knop klikken om het programma te downloaden.
  • Ga daarna naar uw ‘Downloads’ en open het programma. Als u een scherm met een cijfercode ziet, dan hebben we goed nieuws: het is gelukt! U bent klaar om te verbinden.
  • Op het afgesproken tijdstip zal onze student u opbellen. Als u hem/haar uw code geeft, dan kan de student aan de slag. In het voorbeeld hiernaast ziet u waar uw code bij u te vinden is.

We wensen u een goede afspraak!

Vóór de afspraak

Bent u er klaar voor? Het is handig als u er voor de afspraak voor zorgt dat:

  • De computer aan staat en is verbonden met het internet.
  • U uw vraag of probleem kunt laten zien aan onze student.

En eventueel:

  • Als u AnyDesk vast opstart, dan kunnen we u sneller helpen. Als u dit nog niet gedaan heeft, dan doet onze student dit samen met u.

Tijdens de afspraak

Onze student belt u op om de afspraak te beginnen. Daarna blijft hij/zij tijdens de hele afspraak verbonden. Zo kunt u altijd vragen stellen. Handig, want zo leert u er iets van. En ook een prettig idee: dan weet u precies wat de student op uw computer doet. 

Als u iets ziet wat u niet snapt, dan horen we dat graag: we kunnen het u dan uitleggen.

Als u tijdens de afspraak liever wat anders doet dan kan dat natuurlijk ook. U kunt zelfs even een boodschap doen. Laat het dan even aan onze student weten, dan bellen we u nog even op als het opgelost is! 

Betaling

Aan het einde van de afspraak legt onze student u uit hoe u kunt betalen. Op onze tarievenpagina vindt u hier meer informatie over. 

Als u lid bent, of een zakelijke klant, dan kan het zijn dat u niet hoeft te betalen. Voor sommige leden is de hulp namelijk gratis. En bij zakelijke klanten sturen we de rekening meteen naar uw bedrijf. Handig, toch? 

 

Wat voor apparaat gebruikt u?

Klik op de groene knop van het apparaat wat u gebruikt: het programma AnyDesk wordt dan voor u gedownload.

 

Windows

Gebruikt u Windows? Bijvoorbeeld Windows 10, Windows 8 of een andere versie van Windows? Klik dan op de knop hieronder om te beginnen!

Apple macOS

Gebruikt u een apparaat van Apple met daarop macOS, zoals een iMac of een MacBook? Klik dan op de knop hieronder om op te starten!

Android

Wilt u hulp met uw Android telefoon of tablet, bijvoorbeeld met een Samsung? Dan kunnen we u ook helpen! Tap hieronder om op te starten!

Elke maand leuke tips en trucs?

Wilt u ook maandelijks onze nieuwsbrief ontvangen vol leuke aanbiedingen, tips en trucs?

Schrijf u nu in en ontvang 10% korting op uw volgende afspraak!