Hulp op afstand: uw probleem snel en eenvoudig opgelost

Maak ook een afspraak met een Computerstudent voor slimme Hulp op Afstand.
Een slimme student belt u op, en kijkt mee op uw computer of tablet.

Hulp op Afstand is ideaal voor al uw vragen, en 100% veilig: ook tijdens de Corona uitbraak.

Wilt u meteen geholpen worden? Bel dan nu de hulplijn.

Liever teruggebeld worden, zonder wachten? Maak een afspraak via onze online agenda.

N

Snel en voordelig

Maak gemakkelijk online een afspraak. U betaalt per minuut (vanaf € 0.65). De voordeligste online hulp van Nederland.

N

Duidelijke uitleg

Onze student kijkt mee op uw scherm en legt rustig uit. Alsof hij of zij naast u zit. Omdat we aan de telefoon blijven, kunt u alles vragen.

N

Ervaren studenten

Onze studenten zijn slim en ervaren, en gecertificeerd door ICTWaarborg. U kunt dus op onze expertise vertrouwen. Bekijk ook onze online reviews maar eens!

Afspraak maken voor hulp op afstand

Maak nu een afspraak. Het werkt heel eenvoudig: het enige wat u hoeft te doen, is op het afgesproken tijdstip bij de telefoon te zijn. Onze student helpt u met de rest.

Boek nu een afspraak voor Hulp op Afstand.

Voordelig
Hulp op afstand is voordelig want u betaalt per minuut. Voor eenmalige hulp betaalt u € 0.75 per minuut (leden: € 0.65). De opstartkosten zijn €4,- Zo bent u altijd voordelig geholpen!

Snel
Online boeken, vaak nog dezelfde dag. Onze student belt u op en lost het probleem op. Vaak al binnen een 15-30 minuten. Daarna kunt u meteen door met uw werk!

Eenvoudig
We maken het zo simpel mogelijk. Onze student belt u op het afgesproken tijdstip op. Hij/zij start de afspraak met u op en vertelt wat u moet doen om hem toegang te geven. U hoeft dus niets zelf uit te zoeken.

Kwaliteitsgarantie
Alleen onze beste studenten geven ‘hulp op afstand’. Ze worden geselecteerd op technische kennis en communicatief vermogen. Kan onze student uw probleem niet oplossen doordat hij niet voldoende ervaren is? Dan hoeft u voor zijn/haar hulp niet te betalen. Wel zo eerlijk, toch?

Hulp op afstand, ideaal voor:

Computer en laptop

Onze studenten hebben ervaring met elk probleem, op Windows en Apple. Bijvoorbeeld:

  • E-mail instellen en problemen
  • Opschonen en versnellen
  • Beveiliging en privacy
  • Windows en Apple
  • Mail instellen

Telefoon en tablet

Wist u dat wij ook op uw tablet of telefoon kunnen inloggen? We kunnen helpen met al uw apparaten.

  • Nieuwe tablet installeren
  • Instellen van mail en internet
  • Hulp en uitleg bij gebruik
  • Downloaden van apps
  • Opschonen en versnellen

Computer APK

Is uw computer de afgelopen tijd traag of besmet met virussen en reclame? Onze Computer APK biedt uitkomst. Vaak zijn we al binnen 30 minuten klaar!

  • Uw computer weer snel & schoon
  • Controle opstartprocessen
  • Verwijderen virussen, spyware, spam
  • Bescherming tegen virussen en spam
  • Controle belangrijke updates
  • Uitleg over veilig werken
  • Uw computer of laptop weer veilig, snel en prettig werkbaar

Waar we niet bij kunnen helpen met hulp op afstand? We zijn ook eerlijk over wat we níet kunnen. Doordat we ‘op afstand’ werken kunnen we u moeilijk helpen bij de volgende problemen. Daarvoor is een Computerstudent aan Huis een goed alternatief!

• Uit de doos halen en installeren van nieuwe apparaten
• Alles waarvoor gereedschap vereist is
• Wij vertellen u van tevoren of we u kunnen helpen.

Tarieven Hulp op Afstand

Onze studenten zijn enthousiast, zeer ervaren met computers, en willen u graag helpen met hun passie. Daardoor zijn onze studenten snel, goed én voordelig. Maak nu een afspraak, zonder verplicht abonnement of dure 0900 nummers. Gewoon eerlijke computerhulp, van enthousiaste studenten. Ervaar ook het verschil!

Eenmalige hulp

Snel geholpen,
betalen per minuut.

€ 0,75

Per minuut

plus € 4,00 opstartkosten per afspraak
Minimumafname van 15 min.

• Snel geholpen
• Altijd voordelig
• 100% kwaliteitsgarantie
• Betalen via iDEAL of creditcard

Maak nu eenvoudig online een afspraak of gebruik de chat als u een andere vragen hebt.

Leden

Vaste klanten helpen we
extra voordelig.

€ 0,65

Per minuut

Plus € 4,00 opstartkosten
per afspraak

• Snel geholpen
• Extra voordelig
• 100% kwaliteitsgarantie
• Betalen via iDEAL, machtiging of creditcard

U bent al lid vanaf 2,50 euro per maand. U kunt het lidmaatschap zelf online starten, of samen met onze student kopen. U kunt dus tijdens de afspraak nog kiezen!

Zakelijk

Zakelijke hulp op afstand

op aanvraag 

Per minuut

 Direct beschikbaar
• Whitelabel is mogelijk
• Ondersteuning van uw klantenservice
• Realtime hulp op basis van call queue
• SLA voor gegarandeerde reactietermijn

• Inclusief training van ICTWaarborg gecertificeerde studenten

Neem nu contact op voor een offerte of om de mogelijkheden door te spreken.

Hulp op afstand: zo werkt het.

Misschien is het nieuw voor u. Dan is het prettig te weten dat het heel eenvoudig werkt.
Onze student helpt u bij elke stap. Zo werkt het:

 

1. Maak een afspraak

Bijvoorbeeld via onze website: u kunt hierboven direct een afspraak maken. Aan het begin van de afspraak belt onze student u op om de afspraak te beginnen.

2. Verbinding maken

Soms is het fijn als onze student op uw scherm kan meekijken. Onze student logt dan in op uw computer of tablet. Samen met hem kijkt u naar het probleem. De student lost het op en legt uit wat hij doet.

3. Probleem opgelost!

“Heeft u verder nog vragen?” – u kunt aan het einde van de afspraak afrekenen met onze student.

Meteen beginnen of een afspraak maken?

 

Veelgestelde vragen over Hulp op Afstand

We beantwoorden uw vragen graag. Staat uw vraag er niet tussen? U mag ons altijd bellen op 085 888 22 55!

Is het goed beveiligd?

Ja, daar hebben we goed over nagedacht.

Uw Computerstudent is een professioneel bedrijf, met zorgvuldig geselecteerde studenten. We spreken al onze studenten ‘in het echt’ en selecteren ze op kennis, ervaring en betrouwbaarheid.

We gebruiken veilige software. Afhankelijk van uw vraag is dat TeamViewer of AnyDesk. Dat is allebei software die de informatie versleuteld verstuurd. En onze student kan alleen met u verbinden, nadat u ons uw geheime, eenmalige code geeft. En als u het programma wegklikt, kunnen we niets meer. Tijdens het werken ziet u alles wat wij doen.

U hoeft zich dus geen zorgen te maken!

Kan ik de afspraak nog annuleren?

Natuurlijk, geen probleem. U kunt de afspraak tot twee uur voor de afspraak annuleren.

Annuleert u later, of bent u niet bereikbaar op het afgesproken moment? Dan betaalt u de minimumafname.

Kan het met alle soort problemen?

Nee, sommige problemen kunnen we zo niet verhelpen. U heeft nodig:

  • Een computer die aan gaat
  • Een werkende internetverbinding

Dat betekent dat we u helaas niet kunnen helpen met de volgende problemen:

  • De computer gaat niet meer aan
  • Kabels aansluiten
  • Alles waarvoor gereedschap nodig is

Op basis van uw probleemomschrijving vertellen we u van tevoren of we u kunnen helpen.

Ik heb dit nog nooit gedaan, is het ingewikkeld?

Nee, we gebruiken een eenvoudig programma om met uw computer te verbinden. Zodra we verbonden zijn, kan onze student alles zelf doen. U hoeft dan dus niets meer te doen!

Kan het met al mijn apparaten?

Bijna wel. We kunnen u helpen met de volgende apparaten:

  • Alle Windows computers (bijv. laptop, computer)
  • Alle Apple computers (bijv. iMac, Macbook) en apparaten (iPads, iPhones)
  • Alle Android smartphones en tablets (bijv. Samsung, Huawei, Google, etc.)

We kunnen u niet helpen:

  • Als het apparaat geen scherm heeft.
  • Als het apparaat niet met internet is verbonden.

Kan het ook zonder verbinding te maken?

Jazeker! Voor veel problemen is het prettig als onze student op uw scherm kan kijken. Maar soms hoeft dat niet. 

Misschien wilt u onze student gewoon enkele vragen stellen, of hem/haar iets voor u laten onderzoeken. Of misschien vindt u het niet prettig als een student op uw computer kan meekijken, hoe veilig het ook is.

Prima: dan houden we het gewoon bij telefonisch contact! Aan het begin van de afspraak kunt u dit met de student afspreken.

Direct online een afspraak maken

U kunt direct online een afspraak maken wanneer het u uitkomt. Overdag of in de avond, en ook in het weekend. Wij zijn er voor u.

“Mijn Hulp op Afstand-student heeft me over een digitale drempel heen geholpen door Hulp op Afstand aan te bieden. Hij was heel vriendelijk en duidelijk en ik heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt om de zooi op mijn laptop eens op te ruimen, ook via Hulp op Afstand! “

Mevrouw Klijnsma uit Rotterdam

Een tevreden Hulp op Afstand klant

Contact

Waar mogen we u mee helpen? U kunt ons nu bereiken per e-mail en telefoon. We staan nu voor u klaar.

  • Hulplijn: 085 808 50 61
    U belt dit nummer om meteen geholpen te worden.
    Hiervoor betaalt u ons Hulplijn tarief.
  • Klantenservice: 085 888 22 55
    U belt dit nummer voor vragen over onze hulp.

 Of stuur een mailtje. Dan sturen wij binnen 24 uur een mailtje terug.

 

"Waar mag ik u mee helpen? Ik ben er om uw vragen te beantwoorden. Bijvoorbeeld als u een afspraak wil maken, maar nog een beetje twijfelt. Of als u graag de mogelijkheden wil bespreken. Wat het ook is: ik kijk uit naar uw telefoontje!"

Angie van Wijngaarden

Office Manager bij Uw Computerstudent

 

Bel nu 085 888 22 55 en spreek met Angie of één van haar collega's. We staan voor u klaar!

Maak kennis met onze Computerstudent.

Waar mogen we u mee helpen?

Betekenis van emoji's

De betekenis van emoji’s

Betekenis van emoji's

Emoji’s zijn de pictogrammen waar u uit kunt kiezen op Whatsapp, Facebook en op het toetsenbord van uw mobiele telefoon. Een emoticon is de getypte versie:) In deze blog hebben we het over emoji’s.
Wat betekenen al die emoji’s nou eigenlijk? Computerstudent Koen zette een paar opvallende emoji’s voor u op een rijtje. De betekenis van emoji’s die vaak verkeerd worden gebruikt:

🙇‍♂️ Nadenkende man
Deze emotiji lijkt misschien op een man die diep aan het nadenken is, maar eigenlijk is het een Japans gebaar. In plaats van nadenken maakt deze man een buiging, in Japan is dat een teken voor respect en dankbaarheid.

🙆‍♀️ Pirouette
Het lijkt erop dat deze vrouw een pirouette draait, maar in werkelijkheid is deze emoji eveneens een verwijzing naar een Japans gebaar, namelijk ‘OK’!

😪 Smiley met een traan en ogen dicht
Veel mensen sturen deze smiley als ze teleurgesteld of verdrietig zijn. Maar eigenlijk staat deze emoji voor iets heel anders, namelijk een slapend persoon. In manga’s worden slapende poppetjes namelijk vaak afgebeeld met een traan!

😵 Verbaasd
Deze emoji sturen mensen vaak als ze verbaasd zijn of om iemand die buiten bewustzijn is af te beelden. Beide zijn echter onjuist! Eigenlijk drukt deze smiley namelijk duizeligheid uit.

🙏 Bidden
Ook deze emoji wordt vaak gebruikt om bidden uit te drukken. Maar ook hier is het een verwijzing naar een Japans gebaar, namelijk de handen bij elkaar om bedankt te zeggen!

😬 Breed lachen
Veel mensen gebruiken deze emoji als een breed-lachend gezicht, maar eigenlijk hoort hij gebruikt te worden als je je in een ongemakkelijk situatie verkeert!

Tot slot:

Wij hopen u met deze blog wat heeft geleerd over de betekenis van emoji’s. Heeft u een ict gerelateerde vraag die u graag uitgelegd zou zien in een blog? Mailt u ons dan gerust op info@uwcomputerstudent.nl. En natuurlijk helpen onze studenten u maar wat graag met uw smartphone, tablet, computer of printer. Tot ziens bij Uw Computerstudent!

Pas op voor Marktplaats oplichters!

Pas op voor Marktplaats oplichters!

Verkoopt u wel eens via Marktplaats? Let op! Oplichters zijn momenteel erg actief op Marktplaats. Normaliter zou u niet zomaar uw bankgegevens afstaan aan een onbekende. Maar via slimme trucjes proberen deze oplichters toch aan uw bankgegevens te komen.

Hoe werkt deze oplichting via Marktplaats?

U biedt iets te koop aan via Marktplaats en er reageert iemand omdat hij/zij interesse heeft. Tot zover is er niets geks. De koper wilt het product gelijk kopen, zonder te onderhandelen en er lijkt een tijdsdruk op te zitten voor de klant.

De koper vertelt dat hij bang is voor oplichting en stuur u via WhatsApp een foto van zijn ID-bewijs en zijn bankpas. Hij vraagt u hetzelfde te doen zodat u allebei weet met wie u te maken heeft.

De koper zegt dan dat hij een zakelijke/speciale rekening heeft waarbij het nodig is dat u zijn betaling bevestigt. Dit is een nieuwe functie en hij helpt u hier wel even bij. (let op: dit is niet waar!) U moet even uw computer aanzetten en inloggen op uw internetbankieren.

Op dit moment probeert de koper achter de bevestigingscode te komen die uw e-dentifier aangeeft. Dit lijkt niet fraudegevoelig, want de koper kan immers niets met alleen die code. Echter heeft hij al uw ID en uw bankgegevens en met deze drie dingen kan hij de mobiel bankieren-app op zijn telefoon koppelen aan uw bankrekening. De oplichter zet zo een betaling klaar vanaf uw rekening.

De koper vraagt u nogmaals het bedrag te bevestigen, zonder dat u het doorheeft doorloopt u hiermee de normale betaalprocedure en u verliest zo een bedrag aan de oplichter.

Slimme tips tegen (Marktplaats) oplichting

  • Geef nooit uw internetbankieren codes aan anderen
  • Stuur nooit een kopie van uw bankpas of ID-bewijs op
  • Als iemand u onder tijdsdruk zet, beëindig het gesprek

Tot slot.

We hopen dat u dit een interessant artikel vindt. Wekelijks schrijft Angie van Uw Computerstudent een blog waarmee we u helpen nóg meer uit uw computer te halen. Dat doen we omdat we het leuk vinden om onze klanten te helpen.

Wilt u meer weten leren over slim handelen op Marktplaats en misschien gelijk uw computer en smartphone laten beveiligen? Boek dan nu een slimme student.We helpen u graag! Ook met uw e-mail, tablet of telefoon. Of met computerles aan huis. Waar mogen we u mee helpen? We horen het graag!

Groetjes,

Angie van Uw Computerstudent

Computer APK

Uw computer, tablet of laptop gekeurd op tientallen aspecten. Zo werkt u weer veilig en snel. We controleren uw backup en beschermen uw computer tegen ransomware en virussen.

werken met dropbox

Werken met Dropbox

Werken met Dropbox: gemakkelijk en super handig! Dropbox is een online opslagdienst waar u bestanden kunt opslaan en delen. Het handige aan Dropbox is dat het geschikt is voor verschillende bestandtypes. U kunt uw foto’s, muziek, tekstbestanden en Excel-bestanden hierdoor gemakkelijk delen met mensen.

 

Beginnen met werken met Dropbox

Dropbox is op verschillende manieren te gebruiken. U kunt het programma downloaden op uw Windows of Apple computer of de app op uw iPhone/iPad of Android telefoon of tablet. Ook kunt u werken met Dropbox zonder het programma te downloaden via de website Dropbox.com. In dit artikel leg ik u graag uit hoe u Dropbox kunt gebruiken via de website.

 

Dropbox account aanmaken via de website:

  • Ga naar www.dropbox.com
  • Klik op Registreren.
  • Voer uw gegevens in.
  • Vink het vakje aan bij ‘ik accepteer de Dropbox-voowaarden’.
  • Klik op Registreren.
  • U krijgt nu een knop waarmee u Dropbox kunt downloaden. Als u dit niet wilt dan kunt u deze weg klikken door het venster van de browser weg te klikken.
  • Open uw browser.
  • Ga naar www.dropbox.com

 

Bestand of map uploaden

De allereerste stap met het werken met Dropbox is het uploaden van bestanden.

  • Klik op Bestanden.
  • Klik op Bestanden uploaden of Map uploaden.
  • Klik op het gewenste bestand of de gewenste map.
  • Klik op Map selecteren of Openen.

Yes! Gelukt! Uw eerste bestand of map staat nu op Dropbox. Tijd voor stap 2.

Een bestand delen van Dropbox

U kunt bestanden vanuit Dropbox delen op 2 manieren.

Bestand delen met een andere Dropbox gebruiker:

  • Klik op Bestanden.
  • Ga met de muisaanwijzer op de naam van het bestand staan zonder te klikken.
  • Achter de naam verschijnt de knop delen.
  • Klik op Delen.
  • Voer het e-mailadres in van de persoon naar wie u het bestand stuurt.
  • Mag de ontvanger het bestand bewerken? Kies dan Kan bewerken.
  • Mag de ontvanger het bestand alleen bekijken? Kies dan Kan weergeven.
  • U kunt eventueel een bericht typen naar de ontvanger.
  • Klik op Delen.

De ontvanger krijgt een e-mail met de melding dat er een bestand of map gedeeld is. Zo wordt werken met Dropbox wel heel gemakkelijk!

Bestand delen met iemand zonder Dropbox:

Deze manier kunt u ook gebruiken als u niet zeker weet of iemand Dropbox heeft. Of als u een groot bestand in een mail wilt delen.

  • Klik op Bestanden.
  • Ga met de muisaanwijzer op de naam van het bestand staan zonder te klikken.
  • Achter de naam verschijnt de knop delen.
  • Klik op Delen.
  • Klik op Link maken.
  • Klik op Link kopiëren.
  • U kunt nu de link in een mail plakken met de toetsencombinatie ctrl v (in Windows).

 

Uw Dropbox ordenen

Nu u weet hoe u bestanden kunt uploaden en delen is het leuk en handig om te weten hoe u uw Dropbox georganiseerd en opgeruimd houdt.

Een map aanmaken 

Een map aanmaken kan handig zijn om meer overzicht te krijgen in uw bestanden.

  • Klik op Bestanden.
  • Klik op Nieuwe map.
  • Voer de naam van uw nieuwe map in.
  • Wie mag deze map in zien? U alleen? Kies dan Alleen jij en klik op maken.
  • Mogen andere mensen de map in zien? Kies dan Specifieke mensen.
  • Klik op volgende.
  • Voer hier het e-mailadres is van degene die deze map in mag zien.
  • Wilt u dat die persoon ook bestanden in de map kan zetten of verwijderen? Laat dan de optie kan bewerken an staan.
  • Klik op Delen.

Bestanden verwijderen

  • Klik op Bestanden.
  • Klik bij het bestand op de drie stipjes
  • Klik op Verwijderen.
  • Klik op Verwijderen.

Meer lezen over Dropbox? Dat kan! ‘Wat is Dropbox?

Wilt u meer lezen over back-ups? We hebben deze leuke blog: Waarom wij graag back-ups maken (en waarom u het ook moet doen)

 

Tot slot.

We hopen dat u dit een interessant artikel vindt. Wekelijks schrijft één van de medewerkers van Uw Computerstudent een blog waarmee we u helpen nóg meer uit uw computer te halen. Dat doen we omdat we het leuk vinden om onze klanten te helpen. Loopt u vast of wilt u hulp met Dropbox? Dat kan: boek nu een student. Hij of zij fietst dan bij u langs om u te helpen met al uw vragen over Dropbox. Of met uw e-mail, tablet of pc. Of met computerles aan huis. Waar mogen we u mee helpen? We horen het graag!

Groetjes,

Angie van Uw Computerstudent

toffe apps voor warme dagen

Toffe apps voor warme dagen

Toffe apps voor warme dagen

Kobo

Hoe heerlijk is het om lekker in de zon een boek te lezen? Met de Kobo-app kunt u gemakkelijk op uw smartphone of tablet uw favoriete boek lezen. Gratis voor Apple en Android

Panorama foto’s

Aan het einde van de heerlijke stranddag een mooie panorama foto maken van de zonsondergang? Dat kan met de app DMD Panorama. Gratis voor Apple en Android

Fietsnetwerk

Krijgt u met dit weer spontaan zin om te fietsen? Met de app van Fietsnetwerk kunt u niet alleen mooie fietsroutes plannen, ook is er informatie te vinden over interessante plekken in de buurt. Gratis voor Apple en Android

ANWB Onderweg

Met de ANWB Onderweg- app kunt u alle informatie die u onderweg nodig heeft opzoeken. Er is informatie over files, flitsers, brandstof prijzen en parkeren. Super handig! Gratis voor Apple en Android

My tide times

Wilt u weten wanneer het eb en vloed is? Met deze app weet u altijd hoe lang u nog op het strand kunt blijven liggen. Gratis voor Apple en Android

Maak het ze niet te makkelijk

Maak het ze niet te makkelijk

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/gy37T_pRBLU" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid is een nieuwe campagne  begonnen. ‘Maak het ze niet te makkelijk’ geeft tips om u beter tegen ransomware en andere online gevaren te kunnen wapenen. Deze vier simpele stappen kunt u zelf ondernemen om ervoor te zorgen dat u beschermd bent tegen internetcriminelen.

4 simpele stappen

  1. Installeer updates meteen

Een nieuwe update kunt u het beste meteen installeren. Denk aan Windows-updates maar ook app-updates op uw tablet of mobiele telefoon. Een update kan beveiligingsupdates bevatten waardoor uw gegevens beter beschermd blijven.

  1. Leer foute links herkennen

Er worden dagelijks duizenden phishing mailtjes verstuurd. Hier leest u meer over hoe u gemakkelijk een nepmail kunt herkennen

  1. Maak regelmatig een back-up

Uw foto’s, filmpjes, Word-documenten en andere belangrijke bestanden in één klap weg. Eigenlijk wilt u er niet bij stilstaan, maar het kan ook u overkomen. Een kapotte harde schijf, een virus of een menselijke fout. Het is zo gebeurd, en wat dan? Onze tip: voorkom verlies van uw belangrijke bestanden en zorg voor een goede back-up.

  1. Gebruik sterke wachtwoorden

Hoe goed is uw wachtwoord? Regelmatig blijkt uit onderzoeken dat men nog steeds onveilige wachtwoorden gebruikt. Hier leest u meer over het kiezen van een sterk wachtwoord en het beheren van uw wachtwoorden.

Tot slot.

We hopen dat u dit een interessant artikel vindt. Wekelijks schrijft één van de medewerkers van Uw Computerstudent een blog waarmee we u helpen nóg meer uit uw computer te halen. Dat doen we omdat we het leuk vinden om onze klanten te helpen. Loopt u vast of wilt u hulp? Dat kan: boek nu een student. Hij of zij fietst dan bij u langs om u te helpen met uw beveiliging. Of met uw e-mail, tablet of telefoon. Of met computerles aan huis. Waar mogen we u mee helpen? We horen het graag!

Groetjes,

Angie van Uw Computerstudent

Computer APK

Uw computer, tablet of laptop gekeurd op tientallen aspecten. Zo werkt u weer veilig en snel. We controleren uw backup en beschermen uw computer tegen ransomware en virussen.

Boek vandaag uw student!

Elke maand leuke tips en trucs?

Wilt u ook maandelijks onze nieuwsbrief ontvangen vol leuke aanbiedingen, tips en trucs?

Schrijf u nu in en ontvang 10% korting op uw volgende afspraak!